Branding, logo & visuel identitet

Skab den rødetråd, lige fra dit trykte materiale, til dine stories på Instagram

Roder dit brand?

Jeg har en del erfaring med at skabe, og samle et brand . Synes du at dit brand ser forskelligt ud fra Facebook, til hjemmeside til dine visitkort, og føles det lidt som om at du skal finde på noget nyt visuelt hvergang du skal lave nyt materiale til markedsføring? Så er det en god idé at få kigge dit brand igennem og få styr på font, farver og billedemateriale, for ikke at tale om tone-of-voice. På den måde ved du altid hvilke farver du skal bruge, hvilke fonte og hvordan du skal tale til dine kunder igennem markedsføring.

Skal du igang med at skabe din virksomhed?

Er du ny-startet virksomhed og skal skabe din idé visuelt? Jeg designer logo og hjælper gerne med navn og identitet af dit brand. Jeg kan hjælpe dig, hvis dit brand ikke er skabt endnu. Få skabt et unikt udtryk til DIT brand og gør dine kunder trygge med genkendeligheden – det er det er gør den store forskel når du har en visuel identitet. 

Nogle af de logo'er jeg har designet

Hvad indeholder en visuel identitet?

En visuel identitet indeholder en designmanual.

  • Logo (Sort/hvid & farve)
  • Farver (CMYK, RGB, HEX & Pantone)
  • Fonte (Overskrifter, mellemrubrik & brødtekst)
  • Tone of voice
  • Moodboard
  • Ikongrafik og andet grafisk indhold
  • Billedestil
  • Visning af trykssager (fx. visitkort)
  • Emballage opsætning (hvis dit brand har produkter)
Brandmanual

Hvorfor skal man have en visuel identitet?

For det første er det vigtigt fordi det gør dit brand konsistent. Dine kunder føler sig trygge fordi de kan kende dig. Og du er aldrig i tvivl om hvordan dit brand bør fremstå.

Skal et nyt bureau eller en samarbejdspartner lave noget arbejde for dig, så kan du leverer din visuelle identitet til dem. De har nu et klart overblik over hvordan dit brand skal fremstå. Det vil derfor visuelt være dit aftryk som kommer til at fremstå i indholdet – og ikke noget som skal gennearbejdet en hel masse, for det hele er fast lagt.

Det gør det nemt for dig (og andre) at skabe indhold og lave materiale til dine produkter, eller indhold til sociale medier

To eksempler på Visuel Identitet

CinnamonBox var et brand der allerede var kørende, men havde brug for hjæl til at samle det hele. Healene skulle skabes fra bunden.