Branding, logo & visuel identitet
Skab den rødetråd, lige fra dit trykte materiale, til dine stories på Instagram
Roder dit brand?
Skal du igang med at skabe din virksomhed?
Nogle af de logo'er jeg har designet
Hvad indeholder en visuel identitet?
En visuel identitet indeholder en designmanual.
- Logo (Sort/hvid & farve)
- Farver (CMYK, RGB, HEX & Pantone)
- Fonte (Overskrifter, mellemrubrik & brødtekst)
- Tone of voice
- Moodboard
- Ikongrafik og andet grafisk indhold
- Billedestil
- Visning af trykssager (fx. visitkort)
- Emballage opsætning (hvis dit brand har produkter)


Hvorfor skal man have en visuel identitet?
For det første er det vigtigt fordi det gør dit brand konsistent. Dine kunder føler sig trygge fordi de kan kende dig. Og du er aldrig i tvivl om hvordan dit brand bør fremstå.
Skal et nyt bureau eller en samarbejdspartner lave noget arbejde for dig, så kan du leverer din visuelle identitet til dem. De har nu et klart overblik over hvordan dit brand skal fremstå. Det vil derfor visuelt være dit aftryk som kommer til at fremstå i indholdet – og ikke noget som skal gennearbejdet en hel masse, for det hele er fast lagt.
Det gør det nemt for dig (og andre) at skabe indhold og lave materiale til dine produkter, eller indhold til sociale medier
To eksempler på Visuel Identitet
CinnamonBox var et brand der allerede var kørende, men havde brug for hjæl til at samle det hele. Healene skulle skabes fra bunden.